20 nov 2007

Stanna hemma



Så har det då ännu en gång bekräftats: Sverige är bäst.

Denna gång är det barnsäkerheten som står i centrum och ja, vad kan man annat säga än att Sverige är fantastiskt?

Själv är jag en slarver till mor som utsätter mitt barn (och kommande) för det ruskigt osäkra Spanien, som hamnat i princip längst ner på listan. Att det skulle kvävas fler barn i Spanien, ja det är ju väldigt tragiskt och jag vet verkligen inte varför det skulle vara så (Paella-kvävningsdöd? Flamencoflås? Matadorkrupp? Låter det bekant?) och att barn förgiftas förvånar mig inte alls efter att ha sett Junia hantera diverse flasklock sedan ringa ålder (även de s.k. barnsäkra) men att det drunknar fler här, ja det kanske har sin naturliga förklaring (ja för er som inte ser logiken så kan jag ge en hint: sol och xxx....). Att det dör fler barn i trafiken i ett land med brutalt mycket mer trafik är väl också lika tragiskt som logiskt, och har mig veterligen lite att göra med barnstolarna. Att sedan självaste blivande kungaparet stauterar dåligt exempel och åker omkring med sina små nyfödda i famnen och vinkar till folket, ja det kanske någon hade kunnat slå ett slag för, kanske kunde de få skickat till sig lite information.

Men, jag tycker det är bra att denna rapport kommit nu, precis efter det dråpliga mötet Sverige // Spanien i lördags..nu kan vi gå med huvudet högt igen! Tack! Tack.

9 comentarios:

Anónimo dijo...

vad har hänt med tåget? jag har ju sagt att de är livsfarliga!! ;-)

Viktoria Löwenthal dijo...

Ja nu var det ju inte tåget så mycket som lastbilen som ignorerade rödljusen som detta gällde...

: )

Hört om många tågolyckor i Spanien på sistone?

Anónimo dijo...

Sol och porr??? ;)

Viktoria Löwenthal dijo...

haha, tänk du, att jag hann tänka den tanken jag med.
Men är inte XXX I love you och endast ett X representativt för porr? Jag fick ett brev från en glad norrman, Jarle, som jag hängt med i spanien på det glada costa del sol i min tidiga ungdom, han avslutade med xxx - var han porrig? han som snusade i ens öra och sade på glad norska:
-tyckte du om det?
-hmmmm...mmm...
-gott. det har jag läst i en bok.

menade du att han EGENTLIGEN var porrig??

Anónimo dijo...

Nu blir jag osäker. Man "x-ratar" förvisso porr, men jag har då för mig att det brukar skrivas ut "XXX" på nätet. (En googling på "XXX" gav, håll i dig nu, 49,2 MILJONER träffar. Jag får nog tillsätta en kommission om vi ska komma till botten med det här.)

Viktoria Löwenthal dijo...

Nämen, mitt liv ter sig plötsligt så mkt porrigare än förr!

Men, om utslag på internet skulle vara en indikation på hög eller låg porr-faktor, och vi tar för givet att det finns mycket porr på google search, då vinner ändå mitt simpla X med 1.920.000.000 träffar. Sug på den du! Var har du din kommission?

Viktoria Löwenthal dijo...

Och om jag på min dator som har google inställd .se men på katalansk grundinställning på datorn så kommer, håll i dig DU nu: Svenska ambassaden först!!! och Svenska kyrkan.

(Embajada de Suecia - xxxNavegación. La Embajada · > Sobre la Embajada · > Personal · Direcciones · > Consulados suecos · > Asociaciónes suecas & escandinavas · > Iglesias suecas ...
www.swedenabroad.com/Page____14027.aspx - 11k -)

Anónimo dijo...

Ditt X sopade mattan med mina. Min kommission avgick i protest.

Viktoria Löwenthal dijo...

Bra. Jag brukar ha den effekten på det mesta (och de flesta).