21 nov 2007

Gayflirta...?

Aftonbladet har en artikel om gayflirtande, tips på hur man som tjej kan ragga upp en annan tjej.
Jag undrar, seriöst, om författaren:
A) Vill vara ensam på marknaden och därför ger helt usla tips
B) Aldrig fått till det
C) Okänt (här kan du få fylla i vad du tror)
Första tipset är att man ska ha en jeekla massa tålamod, man spanar in någon, man spanar in denna bågon vid ett annat tillfälle, man närmar sig hennes vänner, kollar upp hennes intressen via ngn gaysite (pelargoner? Kunde hon inte kommit på ngt bättre elelr var det tänkt att vara roligt? Eller tar jag åt mig eftersom jag HAR en eländig pelargonsamling med afrikanska larver i som jag kämpar med??!). Suck. Vi som är suckers på action och snabba affärer har ju dött vid det här laget.
Annars ska man, enligt författaren, klassiskt raggarlikt bjuda på en drink (om någon bjuder mig på en drink utan att jag känner personen så kan den faktiskt likabra fråga: Ska vi gå hem och dra över varandra?)
Eller (jo det blir bara värre) fråga om bruden i fråga vill följa med hem och lyssna på ens Eva Dahlgren-samling (som man självklart har eftersom man ju är GAY!!!). Du-u-u-uuu jag vill att vi tror på varann..ahhhhaahhaaahhhaaa.... (året var 2002 och platsen för mötet var KOI i Malmö, vi kom inte på hur låten med Eva Dahlgren & Uno Svenningsson gick, kvällen var sen och DÅ, när vi håller på att bli knäppa av att inte hitta melodin, så kommer ett gäng brudar in varpå en av oss utbrister: Jamen kolla, DE är flator, DE kan garanterat den. Och jo då, efter lite uppfriskning och check via mobiler med sovande flator så satt den där).
För de som orkar läsa artikeln till slutet kan man få en del klyschig (och politiskt inkorrekt info): kvinnor är finkänsliga och gillar inte att ngn rumlar fram o tar dem på rumpan och vi vill gärna få komplimanger..Vad då inte ta oss på rumpan? Hellre en brud som tar mig i häcken än en som frågar om min pelargonsamling. Hellre en back i hallen än ett jack i ballen, eller var det tvärtom?

5 comentarios:

Anónimo dijo...

Jag förundras över det där evighetstjatet om att kvinnor är mer finkänsliga. Traditionellt och kulturellt ja, men eftersom kvinnor blivit alltmer självständiga och tar för sig, varför ska media då envisas med att nöta den myten och ställa upp kvinnoideal som leder tillbaka till spisen? Jag har förvisso inga belägg, men jag är säker på att flator kan ragga rätt aggressivt, och få napp.

Viktoria Löwenthal dijo...

ragga rätt agressivt är väl bara förnamnet.
och jag har belägg. barcelona by night-belägg...Men även Malmö en grå och trist vinterkväll-belägg. Och det hon skriver mer, "hur kan man veta att ngn är gay", jamen och? om du råkar stöta på ngn som inte är intresserad för att det är "fel" kön eller för att hela du är fel, ja då tar jag det första hellre.
Media sätter ständigt fälleben på sig själv i alla dessa ämnen, Hur du tar dig ur renoveringsfällan samsas under samma del som Hur du får det perfekta sommartorpet, och att kvinnor vågar ta för sig samtidigt som vi fortsätter att vara väna och vill ha bröllop i vitt (hur många tidningar finns det inte om att gifta sig och att vara the perfect bride).

la linda dijo...

im speachless. har inga ord, vet inte vad jag ska säga. jävligt dåliga tips, hade de nyhetstorka och superpanik mån tro..?

Anónimo dijo...

Hahaha, läste din blogg och skrattade hela vägen. Jag är själv flata och håller HELT med dig. Som sagt, ta mig gärna i arslet, men fråga helst inte om mina halvdöda pelargoner.
Klockrent!! :)

ps. Hälsa Spanien, paradiset på jorden. ds

Viktoria Löwenthal dijo...

La Linda; jo, måste vara ngt sådant (du kör alltså på alternativ C).

Sneaker: Hehe, ett gråmulet Spanien är hälsat (med en fet kyss i röven, eller? en morgoncheck av mina what was left of them-pelargoner?)