16 nov 2007

Bajs, skit, caca - you name it!

Men ärligt, det blir lite tjatigt efter ett tag, alla bloggar och skriver om bajs och toalettbesök just nu.

Vad jag vet har vi inte ngt som heter Vinter-kräksjukan här i Spanien, och även om vi hade haft så tror jag inte att spanjorer/katalaner hade varit lika generösa som de väldigt reserverade och blyga svenskarna med att prata om deras olika äventyr innan, på väg till och inne på toaletten. Katalanerna har annars väldigt mycket på G med sina magar jämt, och jo visst, vi har en hel del skit-virus som går.

Jag har Rogge hemma lite tidigare i kväll, han hade migrän, oexotiskt så det förslår. Jag städade snabbt toan åt honom om i fall att han skulle behöva kräkas (han gör det ibland när det är riktigt illa, och idag var det riktigt illa...), hällde lite luktegott-Ajax både i och runtom och snabbsvabbade golvet. Det är en sak att kräkas för att man måste, det är något helt annat när det går över till att man kräker för att man inhalerat toa.

Jaha, se, så föll även jag i "blogga-om-vårt-eländiga-tillstånd"-fällan. Det var ju skit också. (Så jag får till det!)

7 comentarios:

Eva dijo...

Skit va du hinner blogga då (bajjamycket!) medans jag sitter på toa...

Monica dijo...

Alltså, man är ju lycklig över att slippa alla hemska kräksjukor och dylikt! Vi hade faktiskt en släng (men den var lindrig, Nils kräktes typ tre gånger på tre dar, och var på dagis dag fyra) och jag skrev om det! Men, tänkt på all annan skit katalanerna har, caganer och cagatió framförallt - det kanske är så inkorporerat i vardagslivet att man itne behöver orda så mycket om det!

Viktoria Löwenthal dijo...

Klart jag hinner blogga, jag är ju på smekmånad - själv!

Katalener och bajs, ja snacka om det, antropologen i mig skriker efter att få göra en ordentlig utredning på temat, caganer, cagatió, för att inte tala om els culés de Barca...
Vadan allt detta bajsintresse????!!!

Monica dijo...

Em cago en Déu!

Viktoria Löwenthal dijo...

quina cagada!

Anónimo dijo...

Bajsfräckt, att börja skriva på katalanska mitt i ett bloggämne som berör oss alla. Framför allt vi som haft magsjuka, där det kommer skit ur alla öppningar. Snacka om cagada och tvätt

Viktoria Löwenthal dijo...

: )

Torre collons!!!