31 oct 2008

Verkar jag flummig?





Flummig? Ofokuserad?

Tja, jag sitter här och drömmer om ljummen sockerkakssmet, eller chokladbollar...mmm..men jag är för trött för att fixa. Trött är jag därför att Gala sedan hon föddes ALDRIG sovit mer än 3 timmar på raken på natten och dagtid typ ingenting om inte dammsugaren är på (lögn - vi har nu nedgraderat till hårfön och det går ganska bra, antar att nästa elräkning kanske kan bli liiite lägre med denna åtgärd). För dryga 2 månader sedan började hon djävlas på allvar, upp till 20 ggr på ett dygn.

Min autopilot dog där någonstans i början på oktober, tror jag (minnet bland det första att drabbas) och nu har vi faktiskt gått till en homeopat.

Efter att ha svarat på cirka 100 frågor (väldigt konkreta och väldigt lite "flummfrågor" - tack o lov!) så konsulterade han en bok, nickade lite och sade:
Sueño de gato - Kattsömn.


Så rätt det kändes! "Medfött karaktärsdrag, ständigt vakande, ett öga öppet, ett öra som trixar (ja ni som har sett en katt vet vad jag menar, de fjixar så där med öronen) och nästan aldrig tillräckligt med djupsömn för att inte vakna."


Fick recept på ett individuellt anpassat hopkok som skall hjälpa henne att hitta ro och harmoni att sova lite djupare, homeopaten sade att det skulle ta cirka 10-15 dagar att funka - Let´s see.


Ingen är gladare än jag om det hjälper (jo, övriga familj och nära också, säkert, för en mamma där autopiloten har dött, en kvinna som inte sovit på över ett år, en vän som kan resa sig upp och gå mitt i ett samtal...tja, lämnar en del att önska. Och NEJ jag KAN inte passa på att sova på dagen för jag ÄR INTE DEN TYPEN och jag HAR INTE LÄTT ATT SOVA, det är bara så. jag sover bara och endast på natten. Och då vill jag att Gala och Junia också skall sova. Vad andra gör bekommer mig föga).


Håll tummarna.

4 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Underbara bilder. Hmm, min katt har missat det där med katt-sömn, han sov hårt i natt när jag gick upp en stund. Men jag lovar tipsa honom!

Viktoria Löwenthal dijo...

Nej gör inte det för guds skull! Men han kanske kan lära gala ett och annat?

Betty & Rosalie dijo...

Fast hon ser väldigt glad och söt ut! Ge henne lite öl, funkar alltid. Det är nästan som homopat medicin?!? ;) (det fick jag men sen gick det som gick)

Anónimo dijo...

Men himla unge..att hon inte sover.. det finns tydligen de som är värre än min lilla Tina. Hoppas att det funkar..jag håller alla tummarna...
Helena