12 oct 2008

Det är fan synd om mig - min man är tokig (nej, inte rolig)

Gala har inte sovit på över en månad (jo jag tjatar, sorry). Jag är alldeles förskräckligt trött och moralen sviktar.
Igår på trevlig lunch i Teia med Natalia & familj så pratade vi lite om det här när någon förstår en rent intellektuellt men inte mer, inte på djupet. Hade Rogge varit så trött som jag, och så många månader utan att sova, ja då hade jag gjort ALLT för att kompensera. Han försöker, men inte tillräckligt enligt mig.


Väl hemma igen så börjar jag fixa med middag, var otroligt sugen på sallad, varm getost samt en ostomelett (med massor av maasdam, det finns inget godare att riva ner i en omelett). Rogge kommer ut och säger: "Du, det är handboll på tv, champions, ingen supermatch kanske men i alla fall. jag fixar käket, vila dig du!"
Wow! Jag slänger mig i soffan och inväntar maten (och får acceptera att det tar lite längre tid när det är rogge som står bland grytorna, han är inte lika snabb som jag, men men). Han pysslar fram småbord framför soffan, levande ljus, lite vin..
Jag hugger in på salladen (ja först gick jag upp och gjorde dressingen för annars blir man vinägerförgiftad), getosetn, sneglar på omeletten och i det dunkla ljuset ser det ut som att han haft i...aubergin? zucchini? Första tuggan och YUÄRK!

-Ursäkta men vad har du i omeletten?
-Banan.
-Banan?! Banan?! Varför fan har du haft banan i omeletten?
-Ja vad då (VÄLDIGT SUR och tillknäppt rogge vid det här laget, skall nu försvara sin äckliga bananomelett till döds), tänkte variera lite. Du gillar ju stekt banan.
-Att jag gillar stekt banan, ja, men fan inte i omelett! Ska jag häva i vitlök i din födelsedagstårta (REMIND ME ABOUT THAT ONE! Läs vid den 3 maj) ? Och lite revbensspjäll. Jamen vad fan, jag är för trött för några jävla experiment!! Och om banan hade varit gott i omelett hade väl fäör fan Ferran Adria haft i det för länge sedan. Men det är det inte. Det är ÄCKLIGT!
-Börja inte nu, Fan Viktoria, jag VISSTE att du skulle bli sur. du kan för fan inte bli sur för att du inte gillar en omelett!!!

Men det tycker faktiskt jag att jag kan. Idag erkände han i alla fall att det var jävligt äckligt (utan pistol mot huvudet).

9 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

Uärk!!! Mosig, varm banan tillsammans med ägg. Det låter som en vaken mardröm. I ett trött tillstånd säkert ännu jävligare. Så sura du. Fast salladen gick kanske att äta.

grancanariamamman dijo...

Oj, du skriver så roligt att jag nästan kissade på mig! Ja, det låter verkligen ÄCKLIGT!!! Frågan är om du hade kunnat hålla mun om du hade sovit 12 timmar i sträck varje natt i en månad?! Det hade nog inte jag... Fast vad söt han är som försöker ändå?! Lite creds kan du ju ge han för fantasirikedom utan dess like!?

KARLAVAGNEN dijo...

Det är plötsligt väldigt skönt att vara singel...

Banan i omelett? Fy för... Stor miss Rogge! Hellre att han ringt efter pizza och korkat upp några flaskor vin.

Anónimo dijo...

Hörde av Hilda att du ville att jag skulle skaffa en blogg som jag inte tar bort eller något sådant. Så nu har jag gjort det, ska inte ta bort den men vet dock inte hur ofta den kommer uppdateras.

Hur som helst:
http://angelicaelenapayano.webblogg.se

Anónimo dijo...

Måste skratta lite högt... var med om något liknande när jag var gravid. Min man skulle laga maten så den var klar när jag kom hem, höggravid, trött och hungrig kom jag hem. Fick vända direkt i dörren... han skulle laga köttfärsås och spagetti men fick för sig att göra lite annorlunda och hade i bacon i köttfärssåsen. Jag gillar knaperstekt bacon JA men inte kokt bacon i köttfärsåsen. Det stank i hela hemmet. Och jag blev arg och ledsen, satte mig ned vid bordet och bara grät, jag som var så hungrig. Det slutade med att han slängde köttfärssåsen och vi gick på McDonalds, för maten gick inte att äta...

Viktoria Löwenthal dijo...

Haha, rogge ser lite generad ut när jag meddelar att INGEN men faktiskt INGEN verkar tycka att omelett med banan är någon hit, till och med pappa ringer hit och skojar om att vi måste köpa lite bananer och prova det där nya receptet..

Viktoria Löwenthal dijo...

Haha, rogge ser lite generad ut när jag meddelar att INGEN men faktiskt INGEN verkar tycka att omelett med banan är någon hit, till och med pappa ringer hit och skojar om att vi måste köpa lite bananer och prova det där nya receptet..

Anónimo dijo...

Vad får han allt ifrån undrar tjejen i Uppsala.

Anónimo dijo...

HAHA åh har suttit och bläddrat bakåt och läst alla inlägg tills hit, ska fortsätta med ytterligare några hade jag tänkt :D
Du skriver så otroligt bra och roligt, och ja vad ska man säga om omeletten HAHA!
Underbara bilder på dina barn också, jättesöta :D

/Emilia