20 oct 2008

Sa jag inte det då??





Jag hade alltid ett ont öga till den där kaffemaskinen. Det måste den ha känt av för i fredags morse exploderade den i handen på mig när jag skulle skruva på en grej lite (min/max-grejen).
Så nu kanske jag äntligen skulle kunna köpa min älskade Nespresso..när min hjärna plötsligt signalerar VARNING (men riktig varning, inte varning som i liten explosion).
Neeeeesspresssooo. Neeeessssprrrrreeessssoooo...sug på den du!
Men visst ser det ut som att det genast infann sig en liten detektiv (nedre bilden).

11 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Nespresso är jättegott! Fast de små pottorna säljs endast i SPECIAAAAL affärer... Åtminstone här i Madrid.

Selmas o Gretas krypin dijo...

SOCORRO!!! Det där är min fasa!! Men vad var det som sprack? Är det en glasbehållare man skruvar på?
Ja detektivbilden var kul!! Viktoria Cluseau..eller hur det nu stavas...

Anónimo dijo...

bjuder du på nespresso snart då?
ska jag ta med lite kanelbullar??

KARLAVAGNEN dijo...

Kanelbullar! Jag kommer med!!! Jag är beredd att göra mycket för Kanelbullar...

Åååh, nu ska jag spå i kaffesumpen och se var Houla-Doulan tog vägen? Hmm, mycket familj och full rulle ser jag....

Rebecca Löwenthal dijo...

Ja, och det var visst en dator som tog över hela medivippen och slog ut en roter eller hur det nu var, så dolan får ringa till Sverige för att kolla upp vad som händer i den egna bloggen. Tekniken och den nya tiden är fantastisk. Ack så sårbar.

KARLAVAGNEN dijo...

Utan dator, kanelbullar och kaffe försmäktar Houla-Doulan i en liten by längs den katalanska kusten...

Stackars, stackars henne. Jag tar lite kuckli-muck medicin och tycker synd om mig själv medan jag väntar.

Anónimo dijo...

Nu försöker jag för 100:e ggn att lägga en kommentar, bara för att se om det fungerar,inga långa (roliga) haranger den här gången!

Anónimo dijo...

Jaha, nu äntligen! Men inte med namn utan när jag skickade som anonym??? Mvh till alla som väntar på ett livstecken från dolans dator som sannerligen behöver kuckeli-muck medicin från Mamma Lena

KARLAVAGNEN dijo...

Sterling har konkat!!!! Kan vi få en kommentar från deras största beundrarinna?

Anónimo dijo...

NU förstår jag vad som fattats mig en tid.. jag har ju inte varit inne & läst på din blogg!!!!! ååååh så härligt att jag är här nu (& kanske främst att DU är det... där var ett litet uppehåll i slutet av sommaren eller när det nu var). Livsglädjen är back! Najs... Ja, & så kommer vi tillbaka till det där med kaffemaskinen. Vicke... var det verkligen en olycka..? Inte starkt önsketänkande som gjorde att din hand faktiskt släppte den där kannan, så att det nu är dags för en NESPRESSO..?

Kärlek en masse...från Helene, disponenten

Anónimo dijo...

Hej hoppades att du hade hittat en dator fòr nàgon hàrlig kommentar om sterlings konkurs.Blev det en ny nespresso?
Maria