10 oct 2008

The naked truth




Men nu har det i alla fall blivit av - äntligen: Jag har blivit med plastlådor! Över 4 försök har det blivit, och
jo alltså, det handlar om de stora (65l) plastlådorna för förvaring från IKEA.
SÅ LÄNGE har jag suktat efter dem, gjort uträkningar, kollat hur många jag behöver..och så kommer jag till IKEA och blir dumsnål och hem åker jag med tönna jävla papplådor (3 för 5 i stället för 1 för 9) för att bittert ångra mig i sekunden jag börjar pressa ner kläder i dem och ser dem bukta åt alla håll och kanter.
På bilderna ser det faktiskt bättre ut än i verkligehten (som när man tar foto med blixt på en toa, till och med den skitigaste äckligaste K-hamnstoan ser nystylad och fräsch ut), tro mig.

3 comentarios:

Elin dijo...

Har själv inhandlat 2 plastládor idag,men i den lokale billighetsaffären(porten brevid).
1 stor för 10,och en mellan för 5.
Nu skall det organiseras sá det stár härliga till..

grancanariamamman dijo...

Ja, jag har ännu inte kommit över snålhets fasen och köper fortfarande bara de där i papp...

Viktoria Löwenthal dijo...

Ja nu är kaoset ännu värre, men det är ju steg 2 innan man får bukt på skiten.

GCM: Ja man får ta några rundor innan man kommer över chocken - men sedan är de faktiskt värda varenda öre (eller tja..tyvärr..euro)