17 oct 2008

När man ser krisen

När man ser krisen kan man ju känna sig lite lätt crazy som sade upp sig på ett företag där jag hade en helt ok lön, helt ok förmåner och väldigt ok lokaler. problemet var väl att jag inte ville vara där (inte från första dagen). Så nu är jag utanför och rätt fattig men förväntansfull inför framtiden och ser på nyheterna att tusentals efter tusentals sägs upp, de gråter och strejkar och förhandlar.
Och i lilla byn där jag bor stänger butik efter butik (ja för att inte tala om fastighetsbyråer) och alla är så oroliga och pratar kris vart man än kommer. Men folk som inte har pengar, och inte har något jobb, vad kan de hitta på att göra som är både roligt och om inte lönsamt så åtminstone för stunden nöjesamt...? Jo visst, göra lite barn. Och där kommer JAG att komma in i bilden. Så ni ser, jag har valt HELT rätt tidpunkt att starta min nya business!

7 comentarios:

Selmas o Gretas krypin dijo...

HAHAHA..Jag är inte helt med så här dags på en fredagkväll märker jag...tänkte först att jaha ja, nu är hon inne på att skaffa den där tredje ungen redan!! Ja så kan man ju också göra, ungefär som de som läser enstaka kurser livet ut, bara för att de inte har något annat för sig..hehe..

Helt rätt satsat - Du ska se att blivande mammor står på kö så fort krisen slagit rot ordentligt.xl

KARLAVAGNEN dijo...

Tänker du redan på en tredje? Eller är det ett inlägg i populations-debatten eller hur man säger på svenska?

Elin dijo...

Jag har sett pá Svensk Tv att det är "smáföretagaren" som nu kan slá sig fram. Jag tror inte du skall oroa dig,du är en väldigt företagsamm kvinna,sá det löser sig nog.

grancanariamamman dijo...

Hmmm... vad exakt är det du ska göra? För det är andras barn vi talar om, va? Eller ska du ha fler?!

KARLAVAGNEN dijo...

Näää, du menar DOULA business!?
Livscoach till gravida !!!

Doula hem och Doula mooo, doula långt i mossen... eller hur var det nu sången gick...

Lilla A dijo...

Blir nyfiken och instämmer i de övrigas frågor: nr 3 på gång, eller ska du bli doula??

Viktoria Löwenthal dijo...

vad kul med alla kommentarer men knappt att jaghoinner svara, jag får välja, blogga eller svara...

Nr 3 DEFINITIVT INTE på gång. INTE. Hör ni det. IIIIINTEEEEEE!!!

jag vill soooova, om så bara 5 timmar i sträck en enda gång.