20 oct 2008

Morgondopp metrologerna till trots



Ständigt detta tjat om att det regnar och att det skall regna. Det regnar INTE.

Detta par har INTE brytt sig om metrologernas tjat om kyla och dåligt väder och de är definitivt inte katalaner för efter den 1 oktober anses man galen om man går med bara tår och inte tagit fram vinterkläderna - 26 grader varmt och solsken mest hela tiden till trots. Härligt morgondopp med någon slags yogatjofräs (i am not the right one to tell) som vi fick beskåda i vår väntan på tåget.

2 comentarios:

Selmas o Gretas krypin dijo...

Inga kommentarer...eller ja...nu kommenterar jag ju..Du känner ju till mitt komplicerade förhållande till meterologer...

Anónimo dijo...

hahah, kom hem i måndags efter några underbara dagar i Barcelona. Har haft superbra där och jag vill komma tillbaka. Den staden finns i mitt hjärta nu och jag kan bara prata och prata om den!
Vi satt vid stranden jag och min faster och bestämde oss för att gå och äta lite. Hittade en ok restaurang där vid strandpromenaden och frågar om det är ok att vi sitter ute. Han tittar på oss som om vi var tokiga och jag frågade om det var ngt problem, nja svara han det är ju kallt ute!! Och då var det runt 23 grader! hahaha
Man såg verkligen skillnad på de som var turister och de som bodde där, för de boende gick ju omkring i tjocka jackor och halsdukar medans vi gick i kjol och t-shirt :-)
Du bor i en underbar stad och jag ska komma tillbaka!!
Annelie