15 oct 2008

Man ska bju på sig själv

Man skall bjuda på sig själv i en blogg, då blir den roligare och bättre. Jag bjuder mest på Rogge, stackarn, som inte kan försvara sig (fast det skall han inte kunna heller, jag översätter dessutom allt som sägs till min fördel högt för honom och allt annat ignorerar jag iskallt) men just idag tänkte jag faktiskt vara riktigt generös och berätta något halvläbbigt.
Vi har kylen ute i galerian (grovkök) vilket innebär att man från köket måste öppna en dörr för att komma dit samt gå dryga två metrarna. I morse då jag plockade undan frukosten var jag lite tankspridd så jag fick springa ett antal gånger. När jag så är nästan klar (tja..disken står här än) så upptäcker jag smörpaketet med lite lite smör kvar. Soptunna står bara någon meter bort, jag hade precis bytt påse, så på ren impuls kastar jag ett snyggt basketkast PING rakt i bingen. Sedan går jag ut, gör ärenden, kommer hem och blir vansinnigt sugen på en knäckebrödmacka med ägg och kaviar. Dåp allt är nästan klart och jag ska bre smör på knäcket (på hålsidan, sedan på med varmt ägg så att smöret smälter men inte glider iväg) så kommer jag på att jag glömt att köpa smör-fan. Så då fiskar jag glatt upp det gamla begravda smörpaketet igen och VOILÀ, min macka var klar! (Jag lovar, jag brukar inte göra så så om du blir bjuden på middag eller så så frukta icke!)

2 comentarios:

Elin dijo...

Men Viktoria!!
Sá gööör man bara inte,vet inte riktigt vad jag skall tro.
Själv är jag ett föredöme när det gäller hygien och mat ;)

KARLAVAGNEN dijo...

Jag tar med egna Hipp burkar. Oroa dig inte.