31 oct 2008

Bara dåliga nyheter?






Hela våren fick vi ständigt höra om hur lite vatten det fanns i Catalunya och det illustrerades med reportage från tomma vattendepåer, den ena torrare än den andra. Men nu då? Nu när det regnar så där hela tiden (njae, men det känns emellanåt så, jag njuter för fulla drag men övrig befolkning samt turister svär), varför kan de inte visa i alla fall EN enda bild på en jättefull vattenreservoar?


Mitt glada regnjag köpte nöjd ett rosa paraply (jo men ni ser hur det ser ut, förskräckligt, jag VET, men det var Junia som valde, varför välja åt någon som så hårdnackat ratar allt som inte är hennes "stil") till hon som numera nämner rosa (jovisst, lila är helt övergivet, jäkla trist färg typ) i var och varannan mening. Nu kan hon ståta med ett lika rosa paraply som alla andra brudar i detta land och jag går bredvid och skäms lite grann (jo men jag erkänner, jag skäms faktiskt, inte för att hon är så jäkla girly utan mer för att någon skall tro att det är JAG som vill ha henne så!!!).

2 comentarios:

Betty & Rosalie dijo...

Det handlar om att kunna bära upp en girly färg som rosa med attityd och Junia kan så YO!! Hennes bal klänning kommer passa perfekt till paraplyet!

Anónimo dijo...

uuuu det var lite förskräckligt, faktiskt
Helena