7 oct 2008

Krisen


När man säger KRISEN så vet alla nu vilken kris man talar om. Men jag som inte haft tid eller ork att på riktigt sätta mig in i vad som händer runt omkring mig menar naturligtvis klädberget då jag snackar kris. Jesus fucking God vad med kläder som börjar torna upp sig överallt.


Trött som jag är (Gala har inte sovit ordentligt sedan drygt en månad tillbaka, ibland upp till 15-20 awakenings per natt) börjar jag tänka fullständigt galet:


"mmmm..uj uj vad mycket kläder i dessa olika högar...fast man kanske skall göra om helt, bara ha kvar det man ABSOLUT gillar och ge bort resten till Roba Amiga (klädinsamling)..mmm...och köpa det man sedan behöver..mmm...oj oj...imorgon skall vi nog gå ut och käka frukost på ngt fik, så mycket disk och jag ser tefiltret där under allt..jösses vad besvärligt..ringa en städerska? fast då måste jag städa först.."

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Tänk om det är något som inte är okej med den lilla tjejen? Visst att ungarna vaknar ofta och mycket, men såååå ofta? Hon är inte laktos intolerant eller vad vet jag ngt annat? Vad tror du att det beror på? Omställning, dagis, separationsångest... Jag är verkligen intresserad, du vet jag har ju själv upplevt ngt liknande men ditt fall låter värre.
Helena

KARLAVAGNEN dijo...

Ja ge bort kläder och gå ut och käka frukost!!! Tipsar den dekadenta singeln.

KARLAVAGNEN dijo...

10 poäng för kamera vinklar. Underbara hemma hos reportage. Inget stylat här inte! Pang på bara!

Viktoria Löwenthal dijo...

Helena: Helt ärligt, jag tror inte dte är annat än den härliga 8-månadersseparationsångesten. Den som gör att man måste vakna var fjärde minut och ha mammakontroll.
I natt ngt bättre och igår efter att jag nekat henne tutte (eftersom jag VISSTE att hon var mätt och belåten) och 40 minuters gallskrik (jag låg bredvid, hon hötte dock efter mig om jag försökte klappa eller pussa henne) somnade hon och sov (utmattad? nej jag tror faktiskt bara helt vanlig sömn) lugnt till klockan 02.30 (rekord!!!!). Jag tror hpn är/har lika delar:
bortskämd
separationsångest
tänder på G
dagisdrömmar
mammagrisighet

Karlavagnen: Undrebart väder, morgonfika på farggis
kläder i olika "ge-bort" påsar (konceptet "bara ha kvar det jag verkligen gillar segrar, kommer nog bli jobbigt om ngn månad mnär jag inte fattar vart alla klädrena tog vä'gen men vad fan, det får bli då det)
samt nytt in i lådor. Bilder tagna, kommer senare.