13 oct 2008

En sak ger en annan

Pratade med mamma som svängt sina lurviga i storstaden (huvudstaden för övrigt) i helgen. Hon hade sett fantastisk performance på Judiska teatern med Fläskkvartetten som spelar Steve Reichs Different trains. Hon lät så övertygande så jag gick in på youtube och checkade, och som alltid fastade jag där ett allt för långt tag. Det ena ledde till det andra och SÅ, en gemensam nämnare JAG och Steve Reich nämligen Kraftwerk. Det är ju inte fredag så egentligen skall här inte presenteras någon musik men vem vet, jag kanske har musikstiltje på fredag så då är det ju bättre att jag flänger upp en nu och här.


2 comentarios:

Anónimo dijo...

Som sagt var, en helt fantastisk föreställning, en totalupplevelse för själen, dock inte endast på grund av Fläskkvartettens tolkning (och tillägg) till Steve Reichs musik och "bildspel"- inte minst Ann Wåhlströms stora underbara glasdroppar/tårar som hängde ner var ytterst delaktiga i denna underbara föreställning!!!!! Alla som har möjlighet, gå och se och upplev!

Anónimo dijo...

http://www.kulturstan.se/nyheter/teater/index.php?idart=2940&seo=Different-Trains-p%E5-Judiska-Teatern