25 ene 2010

Störigt

För någon vecka sedan berättade en väninna att de sökte en svensk familj till en casting. man skulle få filma med Julio Medem, resa runt hela Spanien, få allt betalt SAMT fantastisk lön.


Eftersom vi inte är en svensk familj så brydde jag mig inte så mycket, fantastiskt kul för den som får åka. Så blir jag uppringd av Edu som vill att jag skall skicka in foton, han hade sett mitt foto på bcnwellwoman.com och ville veta mer om oss. Jag menade på att vi bestod av endast en svensk, resten var blattar eller halvblattar men han insisterade på att jag skulle skicka in. Han babblade på om allt fantastiskt man skulle få och till slut tänkte jag att va fan, klart vi skickar in.
Men det är inte kul för sedan dess så kan jag inte annat än hoppas och hoppas att de skall välja oss, mot alla odds. Så hade vi haft ett år att go live med mitt företag utan att bekymra oss för mycket om vår överlevnad.
Då jag inget hört antar jag att de är mitt uppe i någon urvalsprocess men jag skickade i alla fall iväg ett mail idag med våra nordiska modeller...Jag menar, hade det varit för att svälja en svensk produkt i ett land där man gillar att upprätthålla myten om det blonda svenska..men det är en film för spanska turistrådet som skall visas i nordiska länder. Inte behöver väl vi se en blond familj för att tro att de är nordiska. Tvärtom, skulle jag se en helblond familj hade jag trott de var finnar. Eller fake.
trams. diskriminering.

3 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

Tramsigt värre

Unknown dijo...

ja visst är det!

KARLAVAGNEN dijo...

Du har rätt i det. Hoppas att reklamfolket inser detta?