15 ene 2010

Löss

Att löss är ett problem för många är ju ett klart odebatterat ämne, i alla fall här i Spanien. Fortfarande är många av den enkla (och felaktiga) uppfattningen att får man löss så köper man lus-shampoo, låter det sitta i enligt instruktioner, kammar och that´s it. IT IS NOT!!!!

1) Lössen är numera resistenta = De garvar ihjäl sig åt era shampoon.

2) Äggen verkar vara resistenta = Det du inte har idag det har du inom kort.


Så: Får du löss: Kamma Kamma Kamma och dra bort lusajävlarna och deras ägg med naglarna.

Eller gör som jag: Byt attityd. Va fan, Junia tjatar om en hund, men hon kan tänka sig att nöja sig med en kanin. Varför inte göra lössen till något mysigt? Hur många var vi inte som hade eller ville ha vandrande pinnar? Löss är väl inte värre. Dessutom fantastiskt billiga i drift, något att tänka på nu när det är kristider. Rädd för inavel? Byt ut det gamla konceptet "Byta-nycklar-party" till "Byta-mössor-party" och få in nytt friskt blod i familjen!


Min bror David får illustrera. Vill du att han skall illustrera något åt dig/ditt företag? Skicka mig ett mail då så sätter jag er i kontakt.

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Jag minns mycket väl när David hade tjatat sig till vandrande pinnar som "gosedjur" till den allergiska familjen - han fick inom 24 timmar ett utbrott av nässelfeber av sällan skådat slag!! Nej, fram för löss, - fin teckning!

Unknown dijo...

Säger vem? Mamma? Rebecca?

mamma Lena dijo...

Mamma. Rebecca sover efter arbetsnatt.

Rebecca Löwenthal dijo...

Ja, fast nu är jag vaken och jag kommer också ihåg pinnarna. Och att vi blev superallergiska. Han satte ut de i ett träd utanför tomten. De kan inte ha överlevt särskilt länge..