9 ene 2010

Lyckad start på 2010








Idag höll jag min första kurs i profylax 2010. 5 par var anmälda så vi var 10 delatagare samt Uby som är föreståndare för Barcelona Well Woman (hon var nyfiken och ville vara med på kursen).

Men jag blir HELT SLUT efter att jag hållt dessa kurser, sitter som en grönsak och kan knappt koncentrera mig mer än 10 sekunder. Blev SÅ sugen på Toast Skagen så jag tog bilen till Carrefour för att få tag på färsk dill. Sen har vi frossat, köpte ett paket med 2 kg färska räkor, ja jisses. Och nya fantastiska favoritvinet Torremoron (Ribera del Duero Reserva från 2005, 9.90 Euro och klart värt 10 euro mer). Och nu skall jag stupa i säng.

6 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Grattis! Å maten ser jättegod ut!

Min au pair familj hade aldrig Toast Skagen - ville bara poängtera det. (Skulle jag vara avundsjuuuuk?).

Eva dijo...

Grattis! och lycka till i fortsättningen!

Rebecca Löwenthal dijo...

Grattis!!!!! Superkul och helt slut kommer du inte att vara när du blivit varm i kläderna. Du är så duktig så lilla syster. Bra jobbat och väl tänkt.
Pusspuss

Viktoria Löwenthal dijo...

Karlis: Äh vad fan, vad var det för jäkla sossefamilj (skall uttalas på skånska och har ingenting med socialdemokraterna att göra, i alla fall inte i nuvarande betydelse)..

Eva: Tack!! Blir det någon nummer två så vet du vart du skall vända dig.

Reb: Puss, ja vi har ju pratat på tel.

KARLAVAGNEN dijo...

Precis och hade jag nu inte varit en övermogen advokado så hade jag sökt jobbet hos er!

Viktoria Löwenthal dijo...

karlavagnen: Du är söt du. men skulle mina barn prata göteborska då??? Elle??