15 ene 2010

Plan de parto

Sitter och skriver ut förlossningsplaner att dela ut på kursen i morgon. Imorgon är det 6 par, det sista paret tillkom efter att jag haft en annons inne på eBay och det visade sig att kvinnan väntade tvillingar (fast hennes BF var redan i onsdags) så då tänkte jag att det kunde vara kuriosa för förstagångsföderskorna att se en andragångsföderska som väntar tvillingar med på kursen.
Dessutom är hon något så ovanligt som en tvillingföderska i Spanien som skall ha vanlig vaginal förlossning, brukar vara planerat snitt och kan jag ge henne om så bara ett tips på vägen så är jag nöjd (de missar ju hela andningsdelen men om bebisarna dröjer länge med att komma ut har jag även erbjudit henne del 1 senare i veckan).

www.maremeva.net

1 comentario:

annanolan dijo...

Sa spannande! Jag var ocksa ganska ovanlig har i England dom hade en vaginal forlossning, dessutom utan epidural, de trodde att jag var galen!! Men jag hade tur som hade otroliga barnmorskor som stottade mig och holl alla 10 lakarna som ville titta pa, utanfor dorren :-) Halsa henne lycka till coh det kommer ga bra!
KRAM