30 oct 2009

Som ett fyrverkeri



Imorgon skall jag ha kurs för två par, ett par är våra vänner och det andra paret bekanta. Den bekanta mannen har ett lite svårt sätt, om han inte håller med så gör han det så uppenbart fast han säger ingenting, man bara känner att det kryper i hela honom. Jag bjöd in dem att vara med på kursen för att öva på att hålla kurs inför besvärlig publik. Är inte det fantastiskt smart och moget och modigt och strategiskt etc.? Tänker på vad jag fick lära mig av Anna Wilsby angående hur man bemöter svåra arga personer: Betrakta dem som ett fyrverkeri, se dem spraka, explodera, på distans...vackert..mmmm.... Fantastiskt bra tips som man kan ta till i alla situationer med upprörda personer så att man inte blir så illa berörd och tar det så personligt.

En annan sak, vet ni om att jag sökte på google på "födande kvinna foto" och jag faktisk inte fick upp en enda bild av en födande kvinna. Samma sak om man väljer "förlossning". En himla massa bilder på bebisar och på gravida magar men ingen "in action". Skandal. Porr är mer accepterat för om jag söker på andra ord får jag upp hur mycket som helst. Skandal, dubbel skandal.

No hay comentarios: