26 oct 2009

Höst i Barcelona





Jag älskar den svenska hösten (tror jag, för när jag tänker noga efter har jag nog inte upplevt en sådan sedan 1997..och då var jag ju bara barnet) men den katalanska är fantastisk den med. De få dagar då vi har dåligt väder kan man njuta höstrusket med denna fantastiska färgprakt. Det finns alltid något som blommar rejält, året runt. De växter man sett som små känsliga krukväxter hemma i Sverige växer vilt som stora enorma buskar, täcker hela väggar/murar/slänter. Och de dagarna då det inte är dåligt väder, ja då är vi på playan, som i lördags då det var så varmt så att vi alla var tvungna att bada, gång efter gång efter gång. Fortfarande är det inte lika kallt i vattnet som den varmaste dagen i Sverige i somras (upprepar jag mig? sorry då, sådant här kvällsknäckasvensken har en tendens att bli lite besvärande överflödigt).

No hay comentarios: