31 oct 2009

Bra dag!

Haft en förbaskat bra dag!

Först gick vi och åt frukost på vårt favoritlyxbageri Ignasi, där de har det godaste pan de payes (bonnabrö) i hela Katalonien och där de gör allt i samma stund som du beställer - det är inte många nu för tiden!

Sedan hade jag kurs med de två gravida paren och det gick splendid, de hade tusen frågor och var vakna och intresserade och allt flöt på och alla övningar hade precis den "wow"-effekten som jag önskade. Coolt!

Efter det en lunch med farsan i hans by och på vägen därifrån svängde jag inom Aldis. Man skall alltid ha lite koll på sina tyska butiker (Lidl, Aldi, Mercadona etc.) för rätt var det är dyker det upp produkter man saknat. Men så här när det närmar sig jul brukar det vara rena, ja just precis, julafton! Hittade vanlig kakao (inte katalansk med socker i utan den vanliga typ ögonkakao) och florsocker (visst, helt vanligt jäkla florsocker i halvkilosförpackning!), mandelmassa till julens nassar (denna kan dock vara lite slajmig, har inte checkat den ännu) och på vägen ut då jag började bli riktigt trött efter dagens all eufori så snubblade jag över typ dextrosol, ni vet druvsocker. Mmm...med kalcium i så de var så där riktigt vita och blöriga i munnen.

Dessutom så tycker de att lilla mammin i oss skall komma fram så här till jul så det är nu man skall passa på att köpa symaskin om man har behov av en billigare variant att sy raksöm och sicksack på. Aldi hade för 69 euro och Lidl och ikea brukar också ha, Efter säsong är det bara symaskinsbutiker som har och då blir det minst 150-200 euro.

No hay comentarios: