29 oct 2009

En timme extra

Tänk vad den där extra timmen gör! Jag är så trött på kvällarna så jag som annars hade schå att hålla mig vaken till halvtio har nu ett schå att hålla mig vaken till halvnio. Sedan vaknar barnen mellan 6 och halvsju och sedan är det full fart. Men i och med att jag var i säng så tidigt så hann jag t.ex i morse SKURA hela golvet med min underbara nyinköpta såpa från ikea family (ngt fantastiskt restlager de sålde ut för 0,99 centimos) så nu luktar det som att jag har vackra trägolv och jag kan om jag blundar och har mina hawaianas på låtsas bort mitt förskräckliga 60-tals stenfläcksgolv.

Det enda jobbiga med den där timmen man mister sedan, den är inte alls lika rolig utan känns orättvis var eviga gång.

Och just det, i den ny andan (ge bra råd eftersom jag sitter inne på så ruskigt många sådana): Att komma ihåg om det var fram eller tillbaka var för mig tidigare ett dilemma och blev en lika stor besvikelse var gång eftersom jag alltid hoppades något infernaliskt på att det skulle vara tillbakavrid. Monika (som sitter inne på ÄNNU fler bra råd än jag) lärde mig då: På våren tar man FRAM utemöblerna och på hösten tar man BORT dem. Efter det - no prob.

1 comentario:

KARLAVAGNEN dijo...

eller

time spring(s) forward and later fall back.

fall am. eng. för autumn