26 oct 2009

Mare Meva - Preparación al parto

All min tid går nu till mitt företag Mare Meva. Inte helt lätta tider att starta ett företag på men nu känns det som att den största biten är gjord och skulle jag behöva söka ett jobb för att överleva så kan det nog gå att kombinera. Fast bäst vore ju förståss om alla insåg att detta är det enda vettiga sättet att förbereda sig på, med svensk profylax är man om inte garanterad en bra förlossning så i alla fall så väl förberedd man bara kan bli.
Jag har gett kurser gratis sedan i maj nu och det har gett fantastiskt resultat, folk är hitills väldigt nöjda, den finaste belöningen var nog den som jag fick av en kvinna som fick havandeskapsförgiftning i vecka 34 och fick akut kejsarsnitt. Bebin hade nog inte mått så bra under en tid och vägde bara 1600 när den kom ut, lille kraken. Men mamman, som är en väldigt alternativ tjej som egentligen hade tänkts sig en hemförlossning i sitt hus i bergen 40 minuter från bebyggelse tog det hela med ro och menade på att tack vare kursen i profylax hade hon kunnat hålla kvar sin målbild (kaffe utanför huset med utsikt över svindlande berg och dalar) omgiven av man och sina 100 hundar (hon är ngn slags djurrättsaktivist) och lille bebin. Och dit kom hon, även om det först var en lång "parentes" då flickan låg i kuvös..

No hay comentarios: