30 oct 2009

HP


Köpte en sprillans ny laptop i april. Den pajade för nu snart 20 dagar sedan. Jag anmälde det till HP som skulle ringa tillbaka. Det gjorde de inte så jag ringde upp igen. Jag fanns inte registrerad någonstans. De tog mina uppgifter igen och skulle återkomma om cirka 10 dagar. Max. Det var idag. Tror inte de ringer nu, va? Från det att någon hämtar min dator tills dess att jag får tillbaka den skulle det ta cirka 15 dagar (den skall till Malaga).

Så jag kommer, om jag har tur (får jag väl lägga till, annars hör de förbannad gudarna det också, det är ju fan att de skall höra allt och bara sätta käppar i hjulet för en) att ha en dator om cirka 1 månad. Dvs 2 månader utan dator. Men jag betalar mitt Nod32 antivirus lik förbannat. Borde inte HP gå in och betala det då? För jag menar, en laptop borde väl funka mer än 5 månader eller är det den nya livslängden?

No hay comentarios: