29 oct 2009

Bloggers go live

Jag började ju blogga i samband med att jag var gravid med Gala. Föga visste jag då att en eländig graviditet skulle följas av fruktansvärt lite sömn. Läser man om sömnforskning ser man att för lite eller ständigt avbruten sömn kan leda till minnesluckor, lynnighet, viktuppgång, depression och dåligt humör. Av dessa anledningar har jag inte varit någon större partypingla de senaste åren, jag har dels inte haft någon lust och dels inte velat utsätta någon för mig. De nära och kära som funnits runtomkring har fått sin dos av förvirrad missriktad raseri.

Men nu sover vi relativt bra och det är dags att ta itu med livet (ja jag tjatar om detta men det är STORT!!) och efter att ha spontanbesökt vissa negligerade vänner har turen nu kommit till de där som jag hade velat träffa men inte orkat ens tänka tanken.

En av de första ut var
Maria, proffsbloggaren med 7000 läsare i månaden som vi gamlingar har följt med intresse sedan hon flyttade hit för en 5 år sedan. Det har varit roligt att se hur hon gått från fullständigt missanpassad (åh dessa jäkla katalaner och deras förbannade katalanska, kunde det inte räcka med spanska??!!) till att jobba för Barcelona stad och glida runt och ha en fot inne mest överallt. Vi har läst varandras bloggar till och från och att mötas i levande livet var ju lite sjukt, inte som att möta en helt ny person men inte heller en okänd, kram eller puss eller handskakning?

Mycket trevligt dock (hade inte förväntat mig annat men man vet ju aldrig) och vi hann med både fika, lunch och besök hos Lisa Wixell i hennes fina affär (hennes domän har blivit robbad men adressen till affären är densamma: C/Flassaders 27-29 i Borne).

Fotot lånade jag från Marias blogg.

4 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Viktoria Löwenthal dijo...

haha, ja du karlis...jag fick ju kommentaren skickad till min yahoo ; )
blev det lite snurrigt? vin till lunchen?

Kram!

Selmas o Gretas krypin dijo...

Ja tänk att ni träffats "live" efter så många år i "dold" nät-vänskap... Hur går det med svenska skolan förresten? ;-)

Maria Agrell, Barcelona dijo...

Det var fint skrivet. KRAM :-)