13 sept 2008

Vi skriver alla om samma saker

Bloggartiklarna/krönikor går till slut runt.
Läser Terris senaste om skräpiga leksaker (herre jisses, har precis ordnat Junias leksaker och ännu en gång fått en stor svart säck att skänka till Röda korset men svårplacerbara är allt detta plastflinkeliflonk; små figurer och krumelurer, grejs grejs grejs som jag inte vet hur jag skall sortera eller vad jag skall göra med) och kommer ihåg att jag redan skrivit ngt liknande (http://viktorialowenthal.blogspot.com/2008/01/konstiga-leksaker.html) fast jag försökte nog vara snäppet mer diplomatisk (och detta trots att släktingarna här inte fattar jota av vad jag skriver och de svenska släktingarna snällt och lydigt endast köper böcker och dvds, böcker och dvds..Junia och Gala kommer hata mig när de fattar vem som ligger bakom bokberget...) eller nähä, det tyckte ni inte nä kommer jag ihåg nu.

No hay comentarios: