30 sept 2008

Jungfrutur




Gala och jag har varit på äventyr till cykels här i byn, till dagis för en timmes inskolning. Om Gala ser skeptisk ut till hjälmen är det inget jämfört med vad hon tyckte om dagis.
Synd att hon inte kan uppskatta att hon får vara i gruppen som hennes storasyster hade dött för att få vara i..las papallones (dvs fjärilarna).
Livets hårda skola för en 8-månaders..huga. Fast jag tröstar mig (då jag vaknar med ångest klockan 4) med att hon har vår älskade Montse (Junias fröken) som dels har en famn som räcker och blir över till många små papallones, dels ett glatt skratt och dessutom många pussar till skänks.
Men det gör ont i alla fall.

6 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

Gala är väl å andra sidan känd som den sanna skeptikern, oavsett vad det gäller, ja, förutom prinsesstårta då.

Viktoria Löwenthal dijo...

: )

stämmer väl
verkligen

Anónimo dijo...

Helt ovidkommande kommentar, men ögonfransarna, alltså, Gala kommer aldrig behöva några extra sådana.

Elin dijo...

Hon är väldigt söt Gala,du har väldigt fina flickor. Bra genetik frán Mamma.

Selmas o Gretas krypin dijo...

Sötare hjälmflicka får man leta efter!!! Jag utnämner här med Gala till 2008 års FRÖKEN HJÄLM!!!
Håller med mormor Lena...De ögonen och framförallt fransarna blir farliga...

Anónimo dijo...

Jätte söt!!!
Helena