10 sept 2008

Vi börjar i Knokke Heist


Om paradgatan i byn heter Lippenslaan och du skall på bröllop till en av dina gamla polare som heter Lippens, ja då kan man ju få en aning om vad det är för en brud.

Du säger "Wow! Vilken gigantisk trädgård!" och upptäcker att det bara är förgården..

Prästen heter Pere Alexandre och har inget att säga till om men är glad och håller god min ändå.

En gigantisk fest! Vackrare brud sällan skådad. Fullständigt strålande service. Inte ett enda tråkigt tal.

Tyvärr var verkligheten för mig en helt annan nu och då. Då, det var i maj då jag köpte min klänning, och tänkte att siste augusti, då är Gala 7 månader så då har jag gått ner det mesta och det har varit sommar i typ 4 månader så jag är brun och fin.
Sanningen - en annan. En och en halv månad i Sverige för en utlandssvensk, dessutom en fd gravid, ammande sådan, innebär en himla massa ackumulerade cravings, middagar, trevligt trevligt jamsy jum jum!!!!!
Så på festen så var: Klänningen fortfarande jättefin, jag fet och blek. I sammanfattning. Men glad!

På bilden inte brud och brudgum utan brud och vår gamle kursare, vi som tillsammans gjorde examensarbete på vår master i dokumentärfilm (REAL, en 24 timmars studie om plaza Real i Barcelona).

2 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Du ser inte alls fet och blek ut! Kom till Madrid så ska jag visa dig fet och blek. Du ser strålande, spirituell och tjusig ut!

Say after me please...

Viktoria Löwenthal dijo...

Du ser inte min mage för den är inte med på bild. Så det så. Och jag solade faktiskt solarium dagen innan vi reste, och brände skinkorna så det kliade och stog härliga till. men jag kommar gärna till madrid för där har jag aldrig varit!
: )