26 sept 2008

Dålig mamma

Inte nog med att Junia har en (i alla fall påbörjad) scrapbook "Här är mitt liv" med spännande små anekdoter, vi FANNS närvarande i hennes liv på ett väldigt påtagligt sätt de första månaderna. Gala stackarn har blivit anklagad för gnällspik och magsjuka etc. och idag då jag för hundrade gången skall plocka ut ett blad upptäcker jag inte bara ett riskorn i överkäken utan 4 tänder!! Men i mitten är de inte helt ute medan de på sidan om mitten fan i mig är STÖRRE än de där nere (som vart på gång i flera månader). Vad håller vi på med? Hur har vi kunnat undgå att se dessa JÄTTEGADDAR!? Och inget samband har vi sett då hon bajsat TYPISKt (inser jag nu) "få-tänder-bajs" (you know when you see it).
Shame shame shame, till och med Lauren hade varit en bättre mamma - but would she be bothered?

1 comentario:

grancanariamamman dijo...

Jadu, det där känner jag igen från tusentals olika situationer! Man har bara inte tid att ha koll på allt med barn nr 2... Men i mitt fall tror jag att detta mest gjort tvåan gott, eller så tror jag det i självförsvar...