10 jul 2008

Vem är fet egentligen

Ok, alla upp till kamp: Gala är inte fet!!
Det är hennes mamma som är fet, hennes mamma har en mage full av kanelbullar och urgoda kex med skogens frukter och yoghurt, getost och grönmögelost och alla tusen sorters ostar du vill, ok!
Datum för invägning närmar sig (ja ni kommer kanske ihåg det, det där som då kändes så lätt och så avlägset, att vi, Mutel och mamma och jag, skulle nå vår idealvikt till nästa gång vi sågs) och tja, för några veckor sedan närmade jag mig lite..jag menar då tyvärr väldigt lite, men så åkte vi till IKEA...och ja, på den vägen är det (kanske mest utlandssvenskar som fattar vad jag menar).
Så om jag skriver att Gala är fet så är det en ren projicering. Vale?!

5 comentarios:

Lilla A dijo...

Jo, nog förstod jag att du inte tycker att Gala är fet! *skratt*

När det gäller vikt så har jag själv "lite" att ta av.... Eller faktiskt, alldeles för mycket, men det är en helt annan historia. Lider -tyvärr- av en ätstörning, och har precis kommit till freds med mig själv, men min kommentar var inte menat som kritik, för jag förstod din ironi. (Promise!) Hoppas du inte tog illa upp...:)

KARLAVAGNEN dijo...

Vale... och du är JÄTTEHIPP.
Jag hajar vad du menar!

Elin dijo...

Mamma Viktoria är inte fet heller.

KARLAVAGNEN dijo...

Elin och Vickan: okay, okay. Jag är det!

Viktoria Löwenthal dijo...

Lilla A: jag tog absolut inte illa upp, jag är inte så känslig..eller jo, men inte för just sådana saker : )

Karlis: Feta och hippa, det är vi det! Och så finns det kanske ngn rembrandt därute som gör oss inne igen!

Elin: hmm..nu träffade du ju mig INNAN IKEA, det finns som alltid ett före och efter..men tack ändå (och du är definitivt rundare om magen än jag, eller ja, det hoppas jag i alla fall..)