19 jul 2008

Quinny Buzz + Ståbräda = Jovisst

Så sur jag bler (jorå gott folk, nu snackar vi skånska).
Vi har en barnvagn. Till den ville jag ha en ståbräda men fick höra överallt att det fanns det inte, till alla världens vagnar finns det ståbrädor utom just till min. Junia GRÄÄÄT efter en ståbräda, det var liksom det som var att vara storasyster, en ny nivå, uppdaterad. Jag frågade mer och fick höra en massa negativt om just ståbrädor, att nä, barnen ville hellre gå, de användes inte, de bumpade etc.

Så jag sällade mig till skaran "Vi som ändå inte gillar ståbrädor", jag och alla andra dumma nötton som har köpt Quinny typ.

Nu i Sverige var jag på väg att köpa en tvillingvagn begagnat, jag gillar att gå och just Malmö är ju en extremt gåvänlig stad (jo nog vore den mer cykelvänlig om det inte var så att de snor din cykel stup i kvarten) och jag gillar att gå långt och mycket.

Checkar på nätet, hör mig för på olika forum och till slut är jag så rådvill att jag vänder mig till Babyproffsen för att höra vad de tycker. -Klart ungen skall ha en ståbräda! löd deras omdöme.

Jo visst fanns det en som passade, den sitter som klippt och skuren.


Så: Alla med Quinnyvagn med böjt underrede (ja just ni och typ bara ni förstår ju vad jag menar och alla andra har säkert slutat läsa by now) - DET FINNS STÅBRÄDA SOM PASSAR. Heter Buggy Board från Lascal och nu när jag fått reda på att den finns och vad den heter ser jag att den finns i Spanien också för cirka 20 euro mindre (kostade fucking 650 kronor här, men det är ju billigare och smidigare än en tvillingvagn).

Tråkigt inlägg för alla andra men nu kanske någon som liksom jag söker på quinny + ståbräda kan få reda på ATT det finns.

1 comentario:

KARLAVAGNEN dijo...

200 sek är ju tre fikor i Skåne ju...