6 jul 2008

Telefonproblem samt konsten att tanka

Jag har förbrukat trådlösa telefoner som på löpande band de senaste åren och INGEN, och jag menar INGEN har upplyst mig om att man i trådlösa telefoner skall ha speciella batterier, som ser exakt likadana ut som vanliga bara lite plastigare. Nej, jag är INTE blond!!!
Så nu har jag, om detta stämmer, i alla fall 3 trådlösa att skifta mellan! Och jag behöver inte längre tro att någon "prata inte så mycket skit"-förbannelse har drabbat mig.
Och då kommer jag på en annan sak som jag lärde mig rätt nyligen av Helen (hon världens gulligaste Helen) som försynt sade till mig när jag stod och svor medan jag tankade att: "Du Vicke, jag vet inte, men så där som det händer för dig, att pumpen licksom hoppar och stängs av hela tiden, det hände mig också tidigare, tills jag kom på, att om jag inte satte in pumpen så långt in så går det bättre, vet inte om det stämmer eller varför men det verkar funka.."
Och vet ni, det funkar HUR BRA SOM HELST! Nu rasslar siffrorna på min maskin lika fort som alla andras, och när vi var i Malaga såg jag en snygg brud med en jättejagga som hade samma problem som jag, så jag gck ut och sade precis som Helen sagt till mig och först såg hon helt störd ut men så såg hon min ärliga rättframma blick (!) och provade och hon blev lika glad som jag! Nu blir det ju snart så dyrt att tanka så vi inte kommer att göra det men ändå...

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Trådlösa telefoner ger cancer har jag hört...
Och förresten så har jag också börjat blogga:
http://www.metrobloggen.se/angelicapayano

KARLAVAGNEN dijo...

Telefonerna hade jag kunnat berätta om. Jag tackar för tipset om munstycket på bensinstationen!

Viktoria Löwenthal dijo...

Ange: Ja du, sådant där försöker jag ha lite koll på och sedan samtidigt inte. Byn är nu helt wifi så ska man få cancer så är det väl av att bo här.

Karlis: Jaha, varför kände jag inte dig redan för 7 år sedan, då den första förbrukades?!
Och tipset, tacka världens gulligaste helen!