16 jul 2008

Blockerad

När man har för mycket att göra kan det vara svårt att organsiera sig. Har man för mycket och plussar på två barn, då blir det fan omöjligt.
Jag kommer ingen vart, har fortfarande inte packat (lade fram saker bara för att se Junia trippa iväg med VIKTIGA silverskorna som måste med då vi ska på bröllop till belgiska kusten och inte kommer komma inom här innan dess) och passade smart som jag var på att kolla en lägenhet till pappa i morse som då visade sig vara helt perfekt och jättefin så då satt jag med lite extrajobb (ringa pappa, svara på frågor, ringa tanten som hade lägenheten för att få svar på frågor jag inte visste svaret på, ringa tillbaka till pappa, skicka foton, datorn hängde sig, skicka om, han kan inte öppna) och då blev jag så stressad så jag frågar Junia om hon vill ha pannkakor, insåg mitt misstag då jag kom på att det var tidskrävande men lugnade mig då Junia inte gillar pannkakor hur mycket jag än försöker att få henne svensk men så går ungen och säger JAAA!!! PANNKAKOR!!! Varpå jag gör pannkakor som sedan jag får äta upp själv då hon KORS I TAKET inte gillar pannkakor utan i stället vill ha en omelett OCH PÅ DEN VÄGEN ÄR DET. Paus.
Sedan fick jag panik för det svenska vädret och att sommaren är över för vår del (eller i alla fall tills i september då vi kommer tillbaka hit hem) och etc. etc.
Panik.
Nu skall jag packa men då kommer säkert en eller varför inte två barn att vakna.

3 comentarios:

Elin dijo...

Hoppas att du fick ihop allt,och att ni/du kan vila upp dig när ni kommer hem till Svedala. Ha det sá jättebra i Sverige :)

KARLAVAGNEN dijo...

Ha det jättegott på semestern. Visst är de rara de små liven!

Anónimo dijo...

Jonta igen, trevlig resa så ses vi snart då!!! Vilket nr kan man nå dig på darrborte? Pusspuss