21 jul 2008

Man får inte vara dum

Gala äter här sin första portion (att börja äta vid 6 månader är WHO samt Unicefs rekomendation, i Sverige börjar visst många tidigare. Jag tycker det är urskönt att slippa tänka på att ha med mig mat elelr att trixa med det så jag har med glädje helammat fram tills nu).

Helt emot reglerna (som tråkigt nog säger potatis eller morot som förstahandsval) valde Junia och jag ut en stor härligt soft mango. Vi måste ju hålla på att vi är litta sydländska ju, eller hur?

För att tillfälligt lösa fotolösheten har jag här med min mobil fotat skärmen på min kamera, inte helt dåligt resultat med tanke på det men tyvärr omöjligt att svänga den åt vänster.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

här i sverigew har bvc tjatat och tjatat från 3 månaders ålder om smakportioner något som känns lite onaturligt för mig(fick träffa dietist vid 2 månader och fick kokbok). Engla har fått smaka lite olika purér men enligt mig inte varit i närheten av mogen för det. Idag vid 5 månader fick hon smaka lite gröt och det var väl precis lagom. Men 3-4 månader känns påtok för tidigt och jag tror det kommer dröja ännu någon månad innan vi kommer införa det som något dagligt, amning är så bekvämt!

Eva dijo...

Jaha, jag trodde det var så att de började tidigt här i spanien för att de inte ammade och att de gärna helammade läääänge i sverige. Här gav de ju iaf sockerpåsar till Dina när hon var 6 mån och vi gick på restaurang, gott för bebisen att suga på sa de...