7 jul 2008

Bara ett rykte?




Jag har på sistone hört från olika håll att SPANSKA 18-åringar skulle vara de längsta i Europa (ja ni kan ju gissa nationalitet på ryktesspridarna). Tror ni på det?

Jag kan ju bara döma av det jag ser och...njae..I can hardly believe it.

Jag försöker på sistone att låta bli att argumentera bergsäkert om jag inte har ordentliga grunder (ja man blir ju äldre) men hittar ingenting som säger något om detta fenomen (i Washington Post talar de om det faktum att amerikanerna inte längre är längst och sedan skyller det på invandringen..hm...är inte US en invandrad kontinent helt och hållet, efter att de tog dör på indianerna?) men jag känner starkt att DET KAN INTE STÄMMA!

Holländarna MÅSTE vara längst, det räcker med att man sätter sig på Rambla i Barcelona en dag och checkar längd på turisterna så har man måtten ganska klart för sig.

Man kan läsa mer om längd på http://www.wisegeek.com/which-country-has-the-tallest-people.htm men låt bli att läsa diskussionen under, den ballar ur fullständigt (feminismbråk//balkantjafs etc.).


1 comentario:

KARLAVAGNEN dijo...

Kineser! Men bland europeer är det holländare som brukar vara längst.
http://www.epochtimes.se/articles/2007/02/18/11419.html