12 jul 2008

Sterling...again. And again

Jag hatar Sterling. De senaste två dagarna har de lyckats slå sig själva i fruktansvärdhet med hästlängder.
A) Lillasyster Fredrika samt pojkvän bokar biljetter till barcelona i april. För en vecka sedan ringer pojkvännen för att få reda på hur man gör för att få mer benutrymme. Han går in och gör ändringen själv on line. Får en bekräftelse att det är gjort och 5 minuter senare kommer ytterligare ett mail från Sterling, fast tomt. Han antar att det är samma som kommit dubbelt och kollar inte upp det vidare.
Fem minuter innan de skall åka bestämmer de att föra över pengar till ett annat konto och på så sätt ha två konton med olika visa knutna i fall att de (surprise surprise) skulle bli rånade i Barcelona. De upptäcker att de har 4500 kronor för mycket, insatta av Sterling en vecka tidigare. Då det inte fanns täckning för köpet av extra benutrymme cancellerades, åh nej, inte bara benköpet utan HELA bokningen (draget siste april).
Normalt? De ringer hysteriska men självklart kan ingenting göras och de blir erbjudna en biljett för 10000 SEK i stället. Jo man tackar.
B) Vi köpte biljetter och har hemresa den 28 augusti. 2 dagar efter köpet får jag exakt datum till Stephanies bröllop i Belgien, den 30 augusti. Vi bestämmer nu slutligen att det blir smidigare och billigare att åka K-hamn - Bryssel och sedan Bryssel - Hem Barcelona.
Ringer Sterling och hör vad det kostar att ändra. 375 danska.
Han glömde att lägga till PER SKALLE samt RESA. Så in på mitt Sterlingkonto kommer fina 60 euro cirka, vad som var kvar av en bokning på 2197 kronor.
Jag räknar och räknar och får ändå inte till det. Jamen jaha, nähä, man får bara tillbaka för de 3 betalande (gala räknas inte som betalande trots att hon kostar cirka 50 euro tur och retur), inte får man tillbaka kostnad för kilona eller betala med VISA-avgiften. Så visst.
Men killen jag snackade med var hemskt osterlingig, jättetrevlig och uppriktigt ledsen för att behöva berätta om deras skitpolicy. Rickard. En eloge till honom.
Sterling har nu i alla fall förstått att vi lever i ett modernt samhälle och faktiskt, kors i taket, skaffat sig en MAILADRESS som man kan klaga till, och inte bara som tidigare en adress till deras huvudkontor i Danmark. Finns på:
Fast sedan måste man skicka originalfakturor etc. med vanlig post (verkar inte gälla med bifogade kopior till att börja med, finns ingenstans att bifoga). Men det är ju alltid en början.

5 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Jag väntar fortfarande på att Iberia ska höra av sig om min mors bagage som försvann tillfälligt i januari 2007.

Tur jag inte sitter och väntar i någon telefonkö...

Always look on the bright side of life... (looogna däj nåu... Det är inte snällt att slänga saker på folk)

Monica dijo...

Men är det sant, det med systerns pojkvän? Jag verkligen storknar, har alltid haft tur, fast aktar mig â andra sidan fór att göra nâgot annat än att boka och sedan resa, gör aldrig ändringar av nâgot slag, kanske därför...

Kommer de inte att komma nu dâ?

Eva dijo...

Fredrik blev försenad 4 timmar på midsommarafton och får en gratisresa t.o.r för hela familjen för besväret...men visst är det ofta problem med Sterling.

Anónimo dijo...

Osterlingig! ´Jag tycker om det ordet även om det faktiskt tog ngn liten sekund innan jag läste det rätt - associerade först till ngt som hade med språk att göra - lingua ???

Markus "LAKE" Berglund dijo...

Ni är inte ensamma om att ha problem med Sterling. Jag tycker också synd om personalen, med en så puckad ledning kommer de knappast att ha sina jobb kvar länge till. (20 % har redan fått gå.)

Mitt "bråk" med Sterling:
Sterling kan konsten att sabba ett varumärke

Men det är relativt små bekymmer jämfört med er...