11 jul 2008

Lita aldrig på dåliga tips 1

Fick tips från en vän om boende till Fredrika (lillasyster) hennes man. Vännen som rekommenderade det är väldigt ordningsam, har en ren och fin lgh och är väl lite chic skulle man kunna säga.
Då tror man ju att boendet skall vara på ett visst sätt. Jag är glad att det inte var min mamma jag skickade, eller ännu värre, någon annans vännina eller syster (inte personligt Fredrika, men det är ju lättare när det är min lillasyster som får boendet).
Ett stort fint sekelskifteshus i en liten by vid havet, det började bra. Precis innanför dörren låg en blond grönsak och sov ruset av sig, eller något liknande. Vi blev visade till deras rum en trappa upp, vackert rum, gamla trämöbler, balkonger mot havet och ja...fullt med pryttlar ÖVERALLT.
En stor garderob med böcker i mängder staplade ovanpå (så långt kan man ju tycka att det är ok, till och med lite praktiskt med lektyr till resan). Men så i ett hörn låg det en himla massa skor slängda, olika storlekar och modeller. jag börjar öppna olika dörrar och lådor och allt är fullkomligt smockfyllt; foton, papper, tuggumin, en laptop, kondomer, en minibibel, skräp, sladdar, YOU NAME IT, allt! Och jag som tycker att vi har oordning och ibland drar mig för att släppa in folk som VI KÄNNER!!!!

No hay comentarios: