7 dic 2009

Sitter det i ryggraden?




Tja...Cirka 15 år som ryttarinna och dryga 15 år utan att vara närmare en häst än att titta på hoppning på tv...sitter det i ryggraden eller inte? Tja, bortsett från att tränsen är lite annorlunda och sadelgjorden (jorden? hjorden? gorden?) satt på "fel" sida så gick det ganska bra, det satt. Att hästen var snäll som ett lamm gjorde väl sitt till. Men nu vet jag i alla fall vad Rogge skall få i julklapp: en timmes provlektion! Han har aldrig suttit på en häst och har verkligen superlust, han kommer bli skitglad!!

2 comentarios:

Anónimo dijo...

du ser hel rutinerad ut. Vissa kunskaper sitter där för alltid!
Helena

Ps har du varit både rid och fotbollstjej? Trodde det var antingen eller..

KARLAVAGNEN dijo...

Hehe! Jag känner igen mig. Var i Skaune för något år sedan och red islandshäst. För utom att jag inte är lika vig längre, så försökte den lille lymmeln skava av mig mot varje träd vi skrittade, travade och töltade förbi. Ska ha stingpinne nästa gång!