27 dic 2009

Julförberedelser





Förra årets jul kommer jag knappt ihåg, får väl kolla bloggen för att se vad den säger. Jag var väl trött som ett as. Vad jag vet hade vi gran men inte mycket annat i förberedelseväg. i år är det annat liv i skällan eller vad det nu heter.
Familjen Selma kom över med alla ingredienser för chokladkola-bak och apelsin-plug-ins och jag svängde ihop ett vörtbröd på 100 år gamla vörtkryddor (spelar inte så stor roll hur gamla de är, efter cirka 1 vecka här i fuktiga katalonien blir de som en stenhård liten kaka, något som nämns på paketet som ett "smärre problem som direkt löser sig i degspadet", yeah right.
Jag står med saxen och klipper skiten i små små bitar samtidigt som jag rör och rör och rör. Och klipper mer). Sedan var det läggdags för barnen och evighetslångt paketinslagande. Men fint blev det med alla paketen under granen.

No hay comentarios: