12 dic 2009

Gudrun Bruna

Idag var jag KORS ITAKET på svenskt lussefirande inne i Barcelona med Junia (och Monkan och familjen Selma) och jag blev SÅ glatt överraskad. Det var bland de vackraste luciatåg jag sett, jag som alltid trott att vårt luciatåg i Falsterbo kyrka under ledning av kantor Ulla Wegrup var det vackraste och helt oslagbart (hehe) har faktiskt blivit glatt imponerad och överbevisad. Kören Stella Polaris (noops, inet chill out festivalen i Danmark) gjorde ett fantastiskt framträdande tillsammans med en massa andra glada luciaaspiranter och kören leddes av Gudrun Bruna - OH vilken kvinna!!! ALDRIG har jag hört min favoritpsalm O helga natt sjungas så tårdrypande vackert, imponerande, gåshudsframbringande - helt enkelt gudomligt (mer än Gud själv).
Tyvärr finns det inget på youtube som visar hennes verkliga storhet.
Foton från evenemanget kommer jag att sno av Maria då hon publicerar på sin halvhemliga blogg : )

3 comentarios:

Selmas o Gretas krypin dijo...

Jag har t om ett litet smakprov på Gudruns skönsång - från förra årets Lucia-inlägg på min "halvhemliga blogg" :-) Dock inte just Adams julsång...men ändå! Annars har ju Gudrun en hel del på Youtube & även egna skivor man kan lyssna på...Vilken kvinna som sagt!!! KRAAAAM

Anónimo dijo...

Då var det ju på tiden att du va med på firandet. Gudrun Bruna är ju så att säga en klassiker.
Helena

anna nolan dijo...

Va?? Nu blir jag konfunderad.....
Var det verkligen battre an Skanor Falsterbo kyrko-kor????
Och sjong hon finare an Carola????
Det kan bara inte vara mojligt!!!