11 dic 2009

Pjuh


Sicken dag! Först kurs tidigt, till vilken jag inte hade hunnit förbereda mig alls men gick upp i ottan och hann med en entimmesfika på det enda rökfria fiket i barriot, Starbucks (vars priser suger duktigt, de tar 2,70 euros för minsta kaffet med ursäkten att de översatt det till italiano - latte, my friend). Paret anländer i risigt skick då de har århundradets fight på gång. Svårt att fortsätta kursen och prata om poitiv viualisering...Efter att ha gjort Signes klassiker med järnbalken samt penntricket (ja inte tricket med pennan under tudan) lyckades jag vände dem något men lätt var det inte.



Sedan var jag inbjuden på Nidra yoga (läs mer HÄR om du kan spanska), galet skönt efter min session..man behöver inte göra någonting, bara ligga och lyssna och sövas till ljudet av dessa tibetanska bunkar..underbart ljud framför allt. Tania på http://www.bcnwellwoman.com/ gör sessions på cirka en och en halv timme.

Där finns jag för övrigt nu med på listan över terapeuter, än så länge endast på spanska: http://www.bcnwellwoman.com/espanol/therapists/parto.html

Coolt.

Och efter Nidra yogan hade jag energi till att bjuda hem Selma att dekorera pepparkakor med glasyr och non stop, pepparkakshuset får vänta, det känns lagom så här..

Och nu sover de små grisarna och jag avnjuter en flaska rioja reserva av halvkvalité och skall snart störta i säng med min danska bok Svinehunde som jag fått av det nya förlaget som jag läser för (ja ännu ett nytt förlag, fantastiskt!). Tydligen väldigt förhandstippad favorit, redan innan den blivit utgiven ens i moderlandet Danmark. http://politiken.dk/kultur/article816099.ece?cmpid=lokal

God natt.

No hay comentarios: