13 dic 2009

Lusse lelle





Redan igår bestämde jag för att skära ner på stressen och SKITA i att allt skall vara på ett speciellt mysigt sätt. Lika mysigt som en astrött mamma som bakat lussebullar hela gårdagen trots pms och är uppe i ottan för att stryka lusselinnen och fixa med batterier i århundradets fiasko (=Åhlens Lussekronor. Får du i ett batteri och av någon anledning skulle vilja byta t.ex för att det inte funkar..ja då bryter du inte bara naglarna av dig utan hela jäkla fingret. Minst.), ja lika mysigt eller faktiskt ÄNNU mysigare låter det med eftermiddagslussetåg med förmiddagsbakta lussebröd (som dessutom reducerades till lussejättar, ttre bautarullar så slapp man från kletet!).
Eftersom jag ante att Junia lagom till lussedags skulle banga så var jag snäll och flexibel mamma och lät henne ha lusselinne på redan vid baket, så kommer de till användning någon gång i alla fall!

3 comentarios:

olga dijo...

inflör Englas Lucia tåg väntade vi till i sista sekund med att ens tänka på batterierna till ljus och kronan. Skulle jag fixa lite snabbt innan vi skulle skynda iväg till terminstentamen och dagis... Vet inte hur dom tänkte men det är ju omöjligt att från början få ner ett batteri och trött som man gärna är en stressig morgon lyckades jag först sätta in en batteri som var slut, när jag sedan fått ut det så satte jag in ett på fel håll. Åhlens borde göra om och göra rätt!

KARLAVAGNEN dijo...

Du e så pedagogisk! Härligt!

Viktoria Löwenthal dijo...

Åhlens bör absolut göra om, printa ut detta och meddela dem att man klagar ända ner i spanien.

karlis: ja visst är jag! jag har mina dagar!