27 dic 2009

Julaftons morgon




Helt ärligt, sedan jag blev mamma har julfirande blivit riktigt roligt. Det är kul med barnens superillusionen men ännu roligare är allt man kan hitta på om tomtenissar hit och dit och annat löst folk som stryker omkring om nätterna och lämnar paket och käkar gröt.
När Junia häromdagen blev sur på tomten förstod jag att jag gått för långt i min iver att göra tomten till en närvarande person. Hon gjorde något dumt varpå jag som ofta sista veckan hotade med tomten som inet skulle komma. Varpå hon svarar: Jag tycker faktiskt att tomten är dum. Så himla mycket om att han inte skall komma bara för att jag inte vill tvätta håret eller plocka upp mina saker. Vad har han med det att göra, egentligen, han bor ju inte med oss!!!

Nåväl, julaftons morgon blev det till slut och tomten hade mycket smart lämnat lite nya kläder att ha på sig senare på dagen. Tradigt kanske men praktiskt och helt accepterat.

Juna var mer än nöjd och trodde knappt sina ögon vad bra smak tomten har, lila glittriga strumbyxor. "Jag UNDRAR var tomten har köpt de här fina pantysarna mamma, för sådana hittar ju du aldrig!". Jaha, jag har dålig smak, Tomten har bra smak. Med sina röda kläder och sitt vita skägg.

No hay comentarios: