22 dic 2009

Har vi världens bästa städerska?


Idag fick jag julklapp av min älskade Grecia som kommer och hjälper oss några timmar i veckan. Julklapparna går i skönhetens tecken i år och Grecia hade koll på vilket som är mitt älsklingsansiktskrämsmärke (HOOO vilket ord!): Biotherm. Man tror ju inte sina ögon, hon går och köper en julklapp som är dyrare än en hel städgång! Sötaste sötaste Grecia, vad hade vi gjort utan henne?? Ja vi hade definitivt varit separerade sedan länge rogge och jag, min axel hade varit helt körd, lägenheten hade haft ett levande golv och lägg nu till att jag även hade varit rynkigare.


1 comentario:

Anónimo dijo...

Hej Viktoria!
Ditt namn har dykt upp på lite olika ställen då jag googlat om boende/arbete i Barcelona, så jag tänkte att du kunde vara en bra persona jag kunde vända mig till med några frågor om Barcelona.
Jag undrar hur behovet av en svensk skola ser ut i Barcelona? Är de svenska familjerna intresserade av att ha sina barn i svensk förskola/skola? Är det någon som redan funderar vad du vet på att starta en svensk förskola/skola där?
Maila mig gärna på
emmanilsson1984@gmail.com

Mvh
Emma Nilsson