27 feb 2009

Ra och Boquerian









Mitt gamla "hål i väggen" växer och växer, jag minns öppningsdagen för en 11 år sedan; 4 bord, en liiiiten terrass och en av socialstyrelsen icke godkänd toalett, bästa läge vid en stor parkeringsplats bakom Boquerian (marknaden mitt i Barcelona, på Ramblan). Nästan alla som besökt mig har någon gång fått med ett besök på Ra och självklart även min gamla mormor! Maten var som oftast urgod, alternativ, smarrig och ok pris (runt 11 euro för förrätt, varmrätt samt dryck och dessert).
Innan dess vandrade vi runt inne i Boquerian och beundrade de många vackra stånden, det härliga urvalet samt de underbara priserna. Minns då vi flyttade ifrån Barcelona och därmed mitt favoritveckohandlingsställe, jag lovade dyrt och heligt att åka ner med bilen en gång i veckan för att bunkra...ja det gjorde jag JÄTTEMÅNGA gånger.

8 comentarios:

Anónimo dijo...

Gud vad vi saknar den färska fisken ifrån Spanien som inte kostar skjortan. Här i SWE finns bara Hajmal att köpa utan att ruinera sig, tråkigt tråkigt.
Helena

Selmas o Gretas krypin dijo...

Härliga Baba!! Och Lena också såklart! Lyllos dig som har dem att brås på!! Underbara kvinnor är ni allihopa! /Kram

Anónimo dijo...

Näe, Viktoria, nu börjar de här bilderna verka urgamla. Jag förstår att du har mkt omkring dig, men en liten uppdatering???? Finns det inga bilder på Gala som Askungen och Junia och Marina som de elaka styvsystrarna????? Puss och kram till er alla.

KARLAVAGNEN dijo...

Hallååå?! Jaaa, håller med Mamma Lena - nu åker jag snart till Skaune och fikar med doum istillet (dom istället).

Du, det finns Non Stop att köpa i centrala Madrid nu. Så du behöver inte skilja dig från gyyyyben till jul iår heller.

Ps: Häv jå rensat dä filter on dä tvättmaskin läjtli eller?

KARLAVAGNEN dijo...

Äsch tyst som i Feskekörka var det här... Tjooo-hooo?

Har er städhjälp redan rymt?

Anónimo dijo...

Faktum är att det faktiskt är Vicki själv som har, om inte rymt, så farit iväg till Stockholm! för att gå på kurs! Därav denna massiva tystnad. Men jag tycker att hon kunde ha hört av sig med ngt litet innan hon stack iväg.

Anónimo dijo...

Faktum är att det faktiskt är Vicki själv som har, om inte rymt, så farit iväg till Stockholm! för att gå på kurs! Därav denna massiva tystnad. Men jag tycker att hon kunde ha hört av sig med ngt litet innan hon stack iväg.

Mamma Lena

KARLAVAGNEN dijo...

Mamma Lena bloggar inte får man väl anta? Hade jag varit i Skåne trakten så hade jag föreslagit fika (my treat).

Jo jag har förstått att hon är i Sthlm och suckar och pustar samt nyper folk i benen. Hon anser detta vara avkopplande - pro-fs-relaxande...

Tror mamma Lena att hon köper med sig Non stop påsar till maken nu när hon är i Sverige?