27 feb 2009

Pallar inte tempot - en 84-åring i gänget





Baba (alltså min mormor) och mamma/mormor Lena är här på besök. Hade jag trott att det p.g.a. Babas ålder av 84 år skulle bli lugnt och kanske rent av lite sömnigt så misstog jag mig rejält. Vi roar oss kungligt, äter som gudar (lammsadel i ugn med små goda gyllenbruna ungsbakade nypotatisar, vegetarisk lasagne med spenat, mangold, lök, grön paprika samt päronbechamel, sjötungefileer med färsk sparris och nypotatis m.m...), dricker som (ja nä, jag höll på att skriva som små svin men det var inte alls det jag skulle skriva) de bästa sommeliers och livet kunde inte vara bättre. Solen skiner från en klarblå himmel och Baba rullar ner byxorna till knäna då hon sitter på min terrass (insynskyddad..njae. Däremot inga bilder här på bloggen av diskretionsskäl).

Hade hon stannat en vecka till hade jag haft rutorna putsade, jag lovar, hon sitter inte still en sekund och ALLT ser hon - inte en grej undgår henne. Och jag som trodde jag fått detta allseende efter ett antal år tillsammans med labila styvmödrar som man ständigt var tvungen att vara steget före för att överleva - och så visar det sig att det är ett i rakt nedstigande led arv från min mormor!

3 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Härligt tjejer! Hoppas det blir lite Zoegas emellanåt! Ha det gott!

Viktoria Löwenthal dijo...

Zoegas?? Zoeeegaaas???!!!
Nespresso is our babe, nespresso rules. Baba funderade senast i morse på att även hon skaffa en.

Anónimo dijo...

Vale, vale... Nespresso... Si,si...