1 feb 2009

Å TJO vad det var livat i holken i lördags



Eller som man skulle ha sagt på spanska (lite mindre hurtigt): Lo que faltaba.

I lördags morse tvivlade jag allvarligt på akupunkturens

helande krafter gällande grav sömnstörning. Gala hade då i två nätter haft vaka, fredag till lördag från 01.17 till 06.03 (sista gången jag minns att jag tittade på klockan). Med andra ord: KATASTROFDÅLIGT.

Åkte för att muntra upp oss till en väninna i en by i bergen, 15 minuter härifrån. Där har de ena fina höga trottoarkanter, cirka halvmetern (skall fota dem en dag så att ni vet vad jag pratar om). Jag var nog inte själv så munter men vi drack kaffe och pratade om hur eländigt allt var.

Då jag skulle hiva in vagnen i bilen trampade jag fel och trillade kataplang rakt ner, och eftersom jag har inflammationhelvetet i axeln kunde jag inte ta emot fallt med den armen varpå jag i stället trillar över foten som säger zxxrscscchhhiiiiikkkrrrrrrr och sedan kommer jag inte upp. Där sitter jag, i bergen, med två barn i bilen varav den ena gallskriker och den andra oroligt undrar var mamman tog vägen.

På akuten fick jag finfint superomslag och bandage och lindor och mer bandage och strumpbandage och pappersbandage och ovanpå allt ett klistrigt hårt bandage...jag har aldrig sett en sjuksköterska linda med så mycket frenesi, helt galet.

Ont sa kroppen.

Nu får vi se hur vi löser detta med lämning och hämtning på dagis och allt annat som kommer till...Som att vi inte hade det lite chungo innan.

MEN: I NATT SOV GALA BÄTTRE IGEN!!!

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Jag hoppas att du snart blir bättre, de där höga trottoarkanterna har jag också varit i närkontakt med, denna gång på gran canaria, slutade också med ben och fot i paket.. höll inte på att få flyga hem :-(

Bröt du något eller är det en spricka?

Anónimo dijo...

Oj vilket elände! Du hade det ju lindrigt sagt knepigt redan innan.. alltså Gud vad hemskt att inte få sova. Jag undrar också vilken diagnos du fick på benet.
helena

Viktoria Löwenthal dijo...

Annelie: Men det var ju koonstigt! 2 svenskor som trillar från höga trottoarkanter i iberiskt landskap.

Helena: ja du...vad skall man säga!