18 feb 2009

Omelett

Spanien är ju absolut mycket omelett, oftast med potatis men gärna också vanlig eller med ost, och man äter den nerstoppad i en baguette.
Men två omeletter som jag aldrig hade smakat innan jag kom hit var aubergineomelett och kronärtskockomelett.
Auberginomelett kommer jag ihåg att jag tyckte var himmelskt första gången jag åt (och ja, efter det med men just första gången blev jag så paff att det kunde vara SÅ gott) och kronärtskocks med lite vitlök och riven stark ost är riktigt gott det med.
Auberginomeletten är lätt, stek auberginskivor (ganska tunna) i olja och jag brukar sedan köra på med lite vatten så att de blir soggiga. När de är riktigt geggiga så kan man köra ner dem i de vispade äggen, lite salt och svartpeppar och så steka på hög värme.
Detta är mitt bidrag för idag, nu skall jag slänga mig i bingen och läsa klart Denise Mina (den tredje som heter Resolution (Den sista utvägen).

No hay comentarios: