16 mar 2009

Några skäl till att jag inte bloggar




  • MORMOR LENA (ja just det, hon den där som sedan klagar på att inga livstecken syns till) gav mig en ny radda av Denise Mina-böcker
  • Jag har varit magsjuk (nerver inför att åka på kurs med en massa barnmorskor?)
  • Jag har förberett mig noggrant för att åka på kurs i Stockholm
  • Jag har kommit hem till ett lätt kaos som Gala spizzat med att få vattkoppor
  • Rogge fick sparken (TACK SNÄLLA GUD OM DU FINNS!!!) och vi blev lite akut VÄLDIGT panka och fick komma upp med snabb plan B,C samt D,E & F (läget under kontroll, ingen anledning till panik)

Och ja just det, så håller jag ju på att starta företag också, med tillhörande websida med jätteinspirerande och välskrivna texter till de specialtagna enkom för denna site fotona.

Jätteinspirerad, jo visst.

Och lite trött och sliten. Känner mig som att jag..sorry to say (med tanke på mitt antiamerikanska jag) men helt ärligt - Back from Nam..

6 comentarios:

Elin dijo...

Wow Viktoria,varje gång jsg tittar in känns mitt liv som en dans på rosor i jämförelse. Utöver det faktum att du har tid att läsa böcker. Är något avis på detta faktum,då det är mitt favoritsätt att slappna av på. Jag befinner mig just nu i Sthlm(eller rättare sagt förort,men du lär väl ha fullt upp). Lycka till på kursen.

KARLAVAGNEN dijo...

Wow! Samma här; dans på rosor alltså. Wow!

Återkommer när jag hämtat mig från nyheterna...

Viktoria Löwenthal dijo...

Som en dans på rosor..hehe, ja det skulle vara på de stackars rosenknopparna som den evige trädgårdsmästaren Gala rycker av jämt och ständigt!
Elin: Jag är tillbaka i Barna igen! Hur länge skall du stanna i sverige? vi åker dit igen den 30 mars för mer kurs och familjeliv. Hinna ses innan?

Karlis: hehe, vi mår bra, bättre än på länge faktiskt (ingen var gladare än jag då han fick sparken, jag lovar).

och största anledningen till att jag inte bloggar är faktiskt denise mina. sant. nu skall jag ta itu med del 3. Mmmmmmmmmmmmm...

KARLAVAGNEN dijo...

Låter sunt. Å egentligen behöver du ju inte blogga heller. Jag och din släkt kan ju sitta här bland kommentarerna och puttra... :-)

Anónimo dijo...

Håller med Karlavagnen, vi klarar oss ganska bra själva, behöver bara lite näring då och då i form av foton och någon kommentar betr det vanliga katastrofläget - avbrutna rosenknoppar och Rogges avsked på grått papper.........

Rebecca Löwenthal dijo...

Lite Dennis Mina vill jag också ha. Läser Enquist som jag fick i födelsedagspresent. Mycket mysigt och pratigt, lågmält och välskrivet, men kommer på mig själv att jag hela tiden väntar på "mordet". Som en jäkla biverkning av allt för många deckare. Ovan vid mer vardagliga intriger och observationer. Letar efter spår och de o-uttalade händelser som kommer att leda oss alla i rätt riktning, för att till slut omkullkasta allting (om den är välskriven vill säga). Men för korsordens skull är det bra att läsa annat, så att nya hjärnvindlingar skapas.