20 feb 2009

Karneval




Men jag tror fan jag anar en liten flamencodansörska här, kolla med vilken finess hon håller upp dräkten!!!
Bråda dagar så här i februari, två barn somskall ha karnevalskläder och Galas outfit fick var stackars stressad och utsjasad förälder att baxna.
Tänker på när Junia var liten och hur jag svenskt tvärvägrade allt vad som hade med bebisar/småbarn och karneval att göra. Ingen skulle ha fått mig att sätta på Junia ngn slags maskeradklädsel. Men, man vänjer sig och så tar man slutligen skiten dit man kommer, utan att ens reagera (eller tja..jag reagerar väl lite nu men knappast jämförbart med de jordskalv som kom som första-gångs-invandrar-mamma).
Nåja, Gala var nöjd och sprang omkring och dansade och hade sig som aldrig förr. Sitt "dåliga" rykte till trots var hon absolut en av de gladaste och mest partajande ungarna där, medan de små filbunkarna som alltid ser så nöjda ut dag ut och dag in skrek ikapp.


Ha! Vi behöver bara lite mer röjj för att vara nöjda!

1 comentario:

Betty & Rosalie dijo...

Härligt!! Hon är ju helt underbart söt och cool i sin fiskadräkt!
/B