3 feb 2009

Drake lurar mellan bergen



Var hos akupunktören idag igen och berättade om den inte helt lyckade sista veckan. Hon beslöt att ändra en del nålar och när jag bad om förklaring på vad som händer sade hon så här:

Eftersom hon reagerade bra på nålarna första gången så var det en korrekt bedömning den jag gjorde. Sedan har kroppen hunnit mobilisera ett försvar vilket visar på att det är något djupare som försigår. Med andra ord, vi lyckades släcka elden med glöden var kvar och nu måste vi hälla på vatten för att den skall slockna ordentligt.

Fan, jag är beredd att kalla hit hela jäkla brandkåren!

Låter lite som I Ching (För er som inte känner till I Ching, läs mer på: http://sv.wikipedia.org/wiki/I_Ching) så jag ställde frågan "När kommer Gala att sova" och fick svaret:

"The present is embodied in Hexagram 58 - Tui (Joy): There will be progress and attainment, but it will be advantageous to be firm and correct.
The second line, undivided, shows the pleasure arising from inward sincerity. There will be good fortune. Occasion for repentance will disappear.
The topmost line, divided, shows the pleasure of its subject in leading and attracting others.
The situation is shifting, but neither Yin (the passive feminine force) nor Yang (the active masculine force) is gaining ground.


The future is embodied in Hexagram 25 - Wu Wang (The Unexpected): Great progress and success is indicated, while there will be advantage in being firm and correct. If he or his action be not correct, he will fall into errors, and it will not be advantageous for him to move in any direction."

1 comentario:

Elin dijo...

Wow Viktoria,har lyckats uppdatera mig lite och läsa din blogg.
Jag tror jag själv skall hálla en lág profil när det gäller mitt klagande efter att ha läst om era
"missöden".
Hoppas att allt bra med dig och att foten är bättre och att Gala sover lite bättre och du med sáklart.
Kram